איך הפך הנחש לסמל הרפואה?

כולנו מסכימים שנחש זו חיה שנויה במחלוקת. יש כאלו שאוהבים אותה, יש את אלו שמפחדים ממנה פחד מוות, יש מי שהיא מעוררת בו חלחלה ויש מי שמוצא בה הרבה יותר מסתם חיה. ברפואה, לדוגמא, הנחש הוא הסמל לרפואה(אם תמשיכו לקרוא גם תבינו למה), בהומיאופתיה, זו רמדי חשובה לדלקות גרון, דימומים וכן, גם להכשות נחש. במקרא, מוזכר הנחש בכמה מהאירועים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה היהודית.

אז לכבוד עונת הנחשים, לרגל איזכורה בפרשת השבוע #פרשת_חוקת, לפני שיעור 9 ב #קורס_הומאופתיה_ביתית

(השיעור על עקיצות, הכשות וכוויות) ולפני השיעור הראשון שלי במרכז צעירים אילת על #אורח_חיים_בריא_בראי_ההומאופתיה

מצאתי לנכון להאיר את הנחש באור אחר(במיוחד אחרי שיצאה לנו תמונה ככ יפה ביחד

כידוע, לכל יצור בעולמנו יש משמעות וסיבה קיומית ולכן זה לא מפתיע שהכוחות המיוחדים של הנחש, מסוגלים להרוג ובמקביל גם לרפא(וזה, דרך אגב כל הסיפור של הומיאופתיה על רגל אחת)


בפרשה האחרונה מופיע הנחש בסיפור #נחש_הנחושת. טו מייק א- לונג סטורי שורט, כנגד תלונות בני ישראל למשה רבנו, הבורא היכה אותם במכת נחשים, לא לפני שהוא גם דאג לתרופה בשביל זה:


וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף, וְשִׂים אֹתוֹ, עַל-נֵס; וְהָיָה, כָּל-הַנָּשׁוּךְ, וְרָאָה אֹתוֹ, וָחָי. [ט] וַיַּעַשׂ מֹשֶׁה נְחַשׁ נְחֹשֶׁת, וַיְשִׂמֵהוּ עַל-הַנֵּס; וְהָיָה, אִם-נָשַׁךְ הַנָּחָשׁ אֶת-אִישׁ–וְהִבִּיט אֶל-נְחַשׁ הַנְּחֹשֶׁת, וָחָי.

משה יצר נחש מנחושת והעמידו על מוט גבוה וכל מי שחלה בגלל הנחש, התבונן בנחש הנחושת ונרפא. ובזכות הסיפור הזה, משמש הנחש המלופף על המוט כסמל הרפואה, עד ימינו אנו!!


מעניין אתכם ללמוד יותר על ריפוי טבעי ? מוזמנים לשלוח לי הודעה ולשריין מקום לקורסים הבאים של #הומיאופתיה_ביתית, שיפתחו אחרי החגים:)

 

Scroll to Top